03 september 2011

Augusti

Sommaren gick fort!

 Magi har vant sig vid sina olika viloplatser, en i varje rum.

 Hon ryms faktiskt precis i poängfåtöljen efter att jag gjort den mjuk med täcken och filtar.

 Hon ligger också gärna...

 ...ute på en filt.

Vackra hund!

 Vi tränar att hon är ensam i huset, först korta och sedan allt längre stunder. Jag håller ett öga på henne i övervakningskameran.
 Hon följer med på körturer på vallen. Hon upptäcker snart att vi kör runt och slår sig ner på en plats och inväntar oss. Smart vovve!

 Jag vågar ha henne lös alltmer och det går över förväntan. Här en cykeltur...

 ...till hägnet. Jag visar henne slottet, men hon verkar inte så imponerad. Förmodligen har de slott på Irland också.

Vid några tillfällen har det hänt att Magi plötsligt har befunnit sig på oväntade ställen, typ andra sidan ett staket. Nu vet jag hur det har gått till:


Eftersom grannens katt brukar traska genom min trädgård har jag satt grindarna en liiiten bit över marken, så katten kommer ut ifall Magi möjligen skulle jaga den...

Avslutningsvis några bilder på de andra fyrfotingarna:

 Fina Manne.

 Mera Manne.

 Chopin och en av hans damer.

Sist Zätapojken.

1 kommentar:

Karin Fernvik sa...

Jag blir alldeles varm i hjärtat av dina vackra bilder! Magi hade inte kunnat få ett bättre hem, jag är så lycklig för er bådas skull!! Och vilka härliga hästar du har också!!!
Kram från Karin / NNL