24 juli 2010

Norrland juli 2010 del 2

Varmt och soligt varenda dag.

Zäta njuter av livet.

En dag får han duscha (han gillar det sådär :-)...
..för vi ska på kurs i Kovland.
Kursledare är David Lichman, femstjärning PNH-instruktör från Californien - mycket duktig!
Jag följer med på körturer med PerOla. Kaffekorgen är alltid med.

Här har vi kört långt upp på Snägdenhöjden: oändliga körvägar och ren vildmark. Här lär finnas björn.

Vi fikar på vagnen.

Här finns i alla fall bäver.

Elisabeth och jag gör flera utflykter i Timrå. Här rastar vi på Tallmon.

Zäta ägnar sig mest åt att knyta upp knutar, medan...

...Dorado gärna håller sig nära Elisabeth. Han kan ju få något gott :-)

En annan dag kör vi till älven (Indalsälven)...

...och fikar där.

Zäta undersöker min ryggsäck noggrant.

De här två undersöker vattnet.

Elisabeth provkör lite på hemvägen.


Livet in Norrland handlar ju mest om hästar, men inte enbart.

Jag besöker Karin och Roffe på Alnö - att de bor fint vid havet ser ni på spegelbilden i fönsterrutan.

Jag hinner också med lite finkultur: Indals traktormuseum...


...och Shakespeares En midsommarnattsdröm med bl a Sven Wollter och Kim Anderzon på en fantastisk utomhusscen i Döda fallen i Ragunda, Jämtland.

Inga kommentarer: