12 juli 2011

Magic

Här kommer  några bilder på min nya familjemedlem:

Magic, sexårig vinthund från Irland. Hon kom med flyg från Dublin till Arlanda i torsdags och  bor nu...

 ...hos mig i Södra Villan. På grund av värmen sover vi i vardagsrummet för tillfället.

 Här träffar hon sin första svenska hundkompis, pointern Jonte.

 Harmoni!

Vi umgås alla i Bentes och Mats fina hundhägn, som är ett eller kanske två hektar stort.


Vi passar på att pröva fritt följ...


...och det går fint.
Inkallning går också bra.

Magic (hon kommer nog att kallas Magi eller möjligen Madick) kom genom Djurskyddsföreningen Neverneverland som hjälper hemlösa vinthundar på Irland att hitta hem i andra länder. Många vinthundar på Irland avlivas eller lämnas vind för våg. Särskilt nu efter den ekonomiska krisen far många djur illa där.

Genom att Magic fått ett hem hos mig räddas en annan hund från avlivning på ett "dog pound" när att den får hennes plats på rescuet. Där får också den möjlighet att senare få ett eget hem.

Och fina Magic bor alltså hos mig nu. Det är jag så glad för :-)

1 kommentar:

Sara sa...

Härliga bilder och det du skriver om Magi! Verkligen ett strålande par!

Vi längtar tills vi får komma och busa med er!

Hälsningar Sara och de tre NNL:arna